Julklappar..

Jag har ju en allmän illvilja mot denna jul känner jag och jag har inte en aning om varför. Kanske för att jag inte har något eget hem än så länge, har absolut noll pengar till att köpa julklappar för. Sen blir jag så irriterad på denna stress som alla får inför advent och jul. Det ska storstädas så pedantiskt, det ska bakas, det ska shoppas och planeras, man ska fara omkring till olika hem på en gång typ. Vart finns julfriden?? Vart finns känslan att bara njuta av sin familj och sina nära och kära? Jag får bara en riktigt stresskänsla av detta men det kanske för att jag alltid farit runt. Jag vill bara vara hemma och ta det lugnt och njuta av dom jag tycker om. Tyvärr kan man ju inte samköra det utan man måste fara runt *ledsen*. Detta är en enorm stress för mig. Och sa har man en älskad hund som man måste tänka på, den får inte följa med på alla ställen och jag är töntig men på julafton av alla dagar (även nyår) vill inte jag lämna min hund själv eller lämna bort henne. Är ledsen men det skär i hjärtat. Om vi ska ha det bra och äta gott,ja då ska hunden ha det också. Knäpp kanske men så är det. Och speciellt nu när jag inte har en bil att sätta Jizza i, i någon tim så känns det ännu värre. :(


Som tur är har jag Totte, han kan ha min älskade Jizz hos sig för han ska till sin far i några timmar och sen bara vara hemma. Jag kommer vara hos honom rent allmänt då alla mina syskon kommer bo hos pappa, det blir 3 hundar varav 2 inte träffas och är tikar med temperament. Bättre att fly undan lite då. Totte som är underbar har erbjudit att jag får vara här så mkt jag vill nu fram till flytten. S har börjat reagerar hemma nu. Hon är överkänslig mot pälsdjur och Jizz som fäller är ju inte den bästa då. Men hon reagerar även mot Bobbo så blir att ha det väldigt rent!



Jag längtar till lght nu och jag har fixat så jag slipper åka ner till Lerum. Har börjat få ångest och mardrömmar om att träffa mina djur där nere igen. Mitt sår sen jag lämnade dom för några månader har inte läkt och tanken att åka ner igen och lämna dom en gång till gör att jag får panik! Mitt hjärta kommer brista åter en gång :(
Så jag kommer betala Micke för att köra upp grejerna till mig. så jag inte behöver åka ner. Snällt av Micke att göra det.



Idag är det dags att åka hem lite. För att ta en varm skön dusch,att tvätta lite kläder och umgås med min kära far. Saknar honom! Ska till tandläkaren imorgon *ryser*. Totte tvingade mig att ringa dit och beställa tid eftersom mitt tandkött blöder ibland och blir inflamerat. Har ju itne varit där på 8 år *nervös*. Förklarade för tandläkaren att jag är livrädd och inte var hos en tandläkare på länge. hon förklarade lugnt att denna gång så pratar vi bara, gör en undersökning och tar lite röntgenbilder. Sn pratar vi om vad som behövs göra med mera. Jag kommer få en liten drink som gör att jag slappnar av och så om vi behöver göra lite saker och ting.. Skönt!



Jag lämnar jizz här hos Totte, hon får vara ute hela dagarna, leka med Sotis och får leta och jaga boll. Kan hon ha det bättre liksom??!! Då slipper jag lämna henne själv imorgon då jag både ska till tandläkare och kurator. Totte hämtar mig på onsdag så då blir det att åka hit igen :) Som sagt vi trivs ihop *ler*


Kommentarer
Postat av: Ingela

Ja det där att fara runt är inte kul. Vi firar med en familj julafton och juldagen eller annandagen med den andra. Jag vägrar fara runt som en idiot på julafton. Jag vill ha halva dagen hemma med familjen.

Ja detta med att du itne får ta med hund här och där är trist, speiellt när den andra har hund. De borde väl förstå att man inte inte vill lämna. Du kunde åtminstonde få ta in henne och ha henne bakom ett galler i ett rum. Vill också fira med jul med mina hundar. Skulle hellre avstå annars tror jag... Larvig med.... Tur du har C! Kramar

2009-12-08 @ 01:44:18
URL: http://ostanvindens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0