Jag är absolut livrädd!!!!

Insåg igår tror jag att jag är absolut livrädd för att förstöra denna underbara relation jag och C har. Att jag med min ångest och osäkerhet lyckas på något sätt "skrämma" bort honom. Jag vill verkligen vårda detta förhållande och dom här stora känslorna för han är den enda som verkligen gjort mig lycklig och visat att det är MIG han vill ha, att jag är hans förstahandsval liksom. DEt är något nytt för mig. Han visar atha vill umgås med mig och göra saker ihop med mig. Att den tiden nästan är viktigare än typ sex. Vilket också är otroligt nytt för mig och det gör mig så glad!!
Och det att vi skrattar så otroligt mycket ihop, det är så härligt! Så rädslan för att köra bort honom med mina konstigheter är stora men än s länge har han inte försvunnit....

Det är sån här sm jag måste jobba med, att lära mig njuta av stunden och verkligen våga känna mig och leva lycklig. Att inte stänga in mig i det mörka och jobbiga utan ta till vara på det bra och underbara som faktiskt finns omkring mig..
ÄVen så har jag märkt att när jag har åkt ifrån C så blir jag låg och ångesten kommer direkt om vissa saker. Har inte en aning om varför, men jag måste lära mig att inte vara så. Att jag ska må bra för mig själv!!! Inte vara glad och lycklig pga någon utan att jag kan vara det själv också. Det är en så otroligt viktig bit i mitt arbete med mig själv och med det nya liv jag tänker leva. Att inte vara beroende av att någon ska göra mig glad och få mig att må bra. Utan det är JAG som ska göra det för mig själv!!

Har umgåtts en del med pappa och S nu när jag varit hemma, trevligt! Pratat en massa och så,saknat dom faktiskt och det har verkat som att dom saknat oss med. Har även tvättat och sådär. Var skönt att ställa sig i en varm skäön dusch ;). Det funkar ju så som vi har det hos C men rinnande vatten är alltid skönt ;)
Igår sov jag massor,var helt slut och väldig ojämn värmebalans i kroppen. Vaknat hlt genom svett och kokhet. Och sen fryser jag. Min kropp är helt gaen!

Idag ska jag packa lite, dammsuga,gå en promenad. Sen hämtar C upp mig så åker vi och äter middag, och sen hem till honom. Ska bli skönt att få lugnet igen av naturen. I måndags bara stog jag och tittat ut och insöp lugnet och stillheten. Snacka stillhet.



Kommentarer
Postat av: Katja

Tycker du har kommit så otroligt ¨långt gumman! :D Det första är att man måste bli medveten om vissa saker och du vet precis att du vill vara lycklig i dig sj. Du har tagit det första stegen :) kraaaaaaam

2009-12-09 @ 22:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0